Dostępność urzędu
20 października 2020 |
Dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami
W związku z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) informuję, że w Urzędzie Miejskim w Kowalewie Pomorskim Koordynatorem do spraw dostępności jest Pani Ilona Rybicka – Zastępca Burmistrza, tel. 56 475 65 05, e-mail: dostepnosc@kowalewopomorskie.pl
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy w szczególności:
- Dokonanie inwentaryzacji obiektów budowlanych oraz określenie minimalnych wymagań obiektów Urzędu oraz jednostek podległych w zakresie zapewnienia ich dostępności.
- Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do świadczonych usług.
- Prowadzenie działań promujących dostępność.
- Przedstawianie Burmistrzowi bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
- Opracowanie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o którym mowa w art.11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Ustawa z dnia z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
- Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych
- Zarządzenie Burmistrza Miasta Kowalewo Pomorskie Nr 103/2020 z dnia 29 września 2020 r.
- Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
- Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego - stan na dzień 01.01.2021r. - Urząd Miejski w Kowalewie Pomorskim