Urząd Miejski w Kowalewie Pomorskim
DODATEK GAZOWY - refundacja podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych za 2024 r.
Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim informuje, że zgodnie z ustawą z dnia 7 grudnia 2023 r. o zmianie ustaw w celu wsparcia odbiorców energii elektrycznej, paliw gazowych i ciepła refundacja podatku VAT należy się za gaz dostarczony w 2023 r. oraz w kolejnym okresie tj. od 1 stycznia do 30 czerwca 2024 r.
Wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT można składać:
-
do dnia 30-09-2024 roku- w dowolnym momencie po otrzymaniu faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych
-
po dniu 30-09-2024 roku - w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Świadczenie w przeciwieństwie do dotychczas znanych rozwiązań nie ma określonej ustawowo kwoty. Stanowi refundację podatku VAT wynikającej z opłaconej faktury za dostarczenia paliwa.
Prawo do refundacji przysługuje pod warunkiem spełnienia przez gospodarstwo domowe kryterium dochodowego wynoszącego:
-
2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego,
-
1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.
Gospodarstwem domowym jednoosobowym jest osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca. Z kolei gospodarstwem wieloosobowym jest osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące.
Dochód weryfikowany jest jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku.
Do wniosku o refundację podatku VAT należy załączyć:
-
fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych do tego odbiorcy przez to przedsiębiorstwo energetyczne. Odbiorca paliw gazowych w gospodarstwach domowych to osoba, która dokonuje zakupu paliwa w znaczeniu pierwotnym jako strona umowy z dostawcą paliwa (umowa do wglądu),
-
dowód uiszczenia zapłaty za tę fakturę.
-
dokumenty stwierdzające wysokość dochodu osób w gospodarstwie domowym, w tym odpowiednio:
– oświadczenia wnioskodawcy o dochodach członków rodziny osiągniętych w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy, innych niż dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e, art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, -
w indywidualnych przypadkach inne dokumenty i oświadczenia niezbędne do ustalenia wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego,
-
W przypadku osób posiadających gospodarstwo rolne:
– oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy lub zaświadczenie właściwego organu gminy albo nakaz płatniczy.
Realizatorem programu w Gminie Kowalewo Pomorskie jest Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Wniosek należy złożyć w Miejsko Gminnym Ośrodka Pomocy Społecznej w Kowalewie Pomorskim, ul. Św. Mikołaja 5 biuro nr 1 (biuro Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego ) w poniższych formach:
-
na piśmie
-
elektronicznie, za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Wnioski składane elektronicznie opatruje się :
-
kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo
-
uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego.
-
Do wniosku należy bezwzględnie dołączyć skany wymaganych dokumentów.
Formularz wniosku o refundację podatku VAT dla gospodarstw domowych można pobrać jn:
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w roku 2024
Wniosek o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w roku 2023
Konieczny wpis źródła ciepła do CEEB
Korzystanie z gazu do ogrzewania domu czy mieszkania musi potwierdzić wpis do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Wpis powinien być dokonany do 21 grudnia 2022 r. lub po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB.